Kopogok, azaz illően bemutatkozom

Mottó: Nomen est omen.

Tárgyilagosan meg kell állapítanom, hogy tegnapi, első jelentkezésemmel ajtóstól rontottam a házba (mit ajtóstul! ajtótokostul!), és így arra sem jutott időm, hogy illő módon bemutatkozzam.

Nyilván sokaknak szemet szúrt az általam használt megnevezés, és lefogadom, hogy többen le is vették a polcról (a minden magyar háztartásban alapfelszerelésnek minősülő) Román-magyar kéziszótárt, hogy megfejtsék e név titkát. Gondolom, nem találtak benne fogódzót. És ez nem csoda, hiszen ilyen szó tulajdonképpen nem létezik.

E név története az előző századba nyúlik, amikor jeligés pályázaton kellett arra a kérdésre választ adni, hogy „Európai nép-e a magyar?”. A pályázatot viszonylag egyszerűen megoldottam (II. helyezett lettem), de a jeligével bajban voltam, mert nem akartam virágnevet (Pl. „kis ibolya”), vagy más effélét („ötven felett szabadon”) választani. Első gondolatom az volt, hogy a témához, és legendás szerénységemhez (ezzel egyébként alappal nem vádolhat senki, amint az a következőkből is kitetszik) méltóan a „Turul” jeligét választom. Igen ám, de mi van, ha másvalaki is ezt az eredeti jeligét alkalmazza? Ennek fennállt a veszélye, ezért elhatároztam, hogy megkülönböztető jelzőt biggyesztek a „Turul” mellé, ami mi más is lehetett volna, mint a „fehér”, tekintettel arra, hogy a nomád népeknél a fehér – a feketével összevetve – az előkelőbbet, nagyobbat, a fejedelmit jelenti. Ha pedig már nomád népeknél tartunk, miért ne képeztem volna belőle ősmagyar, türkös személynevet? (A turkológusok most vegyenek be két Valeriánát, vagy egy Xanaxot!) Így lett a fehérből sar, a turulból togril, és a végére – a hangtörvényeknek hódolva – egy „u” került, amelynek a következő ezer évben le kellett kopnia. [Hasonló téves archaizálás XIII. századi kedves barátom P. magister számláját is terheli, aki így alkotta meg Buda hunkori, német nevét (Etil+burg+u), természetesen ugyancsak tévesen.]

A jeligés pályázat sikerét követően – minek is tagadjam – szívemhez nőtt ez a név, ezért amikor legközelebb a Szent Korona tanának mai értelmére vonatkozóan készítettem jeligés pályázatot, ugyancsak ezt a jeligét alkalmaztam. (Ekkor már első helyezett lettem, és jeligéstül feldobtak a hálóra, úgyhogy a jelige ezzel használhatatlanná vált.) Ezt követően már személynévként használtam, és használom ezt mind a mai napig …
Azaz mégsem egészen.

E jeligének ugyanis számomra kezdettől fogva volt egy másodlagos, járulékos jelentése is. Ezekkel a pályázatokkal ugyanis a hiteles magyar gondolkodásmód megerősítését kívántam szolgálni; azt, amely ezer éven át megtartott minket, azzal szemben, amely ugyan szintén létezett, de oly sokat ártott nekünk. A hiteles, megtartó magyar gondolkodás őrét nevezném tehát Sartogrilunak, míg a hiteltelen, romboló hozó gondolkodás atyját – az egyszerűség kedvéért – Kartogrilunak (Fekete Turulnak).

Ezzel a névválasztással tehát a hiteles, megtartó erejű magyar gondolkodásmódhoz tartozásomat (illetve erre törekvésemet) szeretném kifejezni; mivel én a magam személyében ezt mégsem tudom tökéletesen megélni, ezért tehát e név mögé rejtőzöm, hogy csak ez a név rögzüljön a fejekben. (Az, hogy egyébként rongy ember vagyok, még nem jelenti azt, hogy erkölcsi kérdésekben kifejtett (elvi) álláspontom nem lehet helytálló, de így talán egyszerűbb az embert és a véleményt elkülöníteni.)

Szóval: Éljen Árpád! (Köszönjük ezt a szép hazát!) Éljen Szulta és Taksony! (Vesszen Falicsi!) Éljen Szent István! (Abzug Koppány!) Éljen Szent László! (Azért Szent Salamont tiszteljük!) Éljen … (itt egy terjedelmes felsorolás következne …) Végül: Éljen Boldog Károly! (Ki az a Károlyi?!)
Ilyen csapattal csak győzni lehet! Amen.

(Eredetileg közzétéve: 2006. június 21.)
Reklámok

Vélemény, hozzászólás?

